Currently set to Index
Currently set to Follow

לפרטים והזמנות
054-558-5378

הגן הבוטני אילת: חוויה שלא כדאי לפספס

מגיעים לאילת? אל תשכחו לבקר בגן הבוטני! זהו מקום תיירותי שמרגש בכל פעם מחדש, גם לאלו שחרשו את אילת מתחילתה עד סופה, כאלו שרק מחפשים מקום נחמד ליהנות בו ולספוג נופים ירוקים. מיד נסביר מה תוכלו למצוא בגן, על הצמחים ועל האטרקציות בו.

 

קצת על הגן הבוטני באילת

הגן הבוטני באילת הוא פארק אורגני ואקולוגי יחיד במינו. בשנת 1998 הוא הוקם כחלק ממתחם החווה האורגנית שנועדה להיות הראשונה בישראל לגידול צמחי נוי. מלכתחילה, מטרתו המקורית של הפרויקט הייתה הקמת משתלה לגידול צמחים שתקום על שרידי בסיס צבאי ישן, אך בשל הפעילות הייחודית שמתרחשת בו, הוא הוכר בשנת 2010 כגן בוטני מיוחד.

ייחודו של הגן הבוטני על פני גנים אחרים נובע מכך שהחווה פועלת מבסיסה על פי התפיסה האורגנית, כך שמערכת הניהול הסביבתית של הגידולים החקלאיים מתבצעת ללא חומרי הדברה וללא התערבות של כימיקלים. כל אלה באים לידי ביטוי במקום קסום ויפהפה, גדוש בשבילים קסומים, פינות ישיבה, מצפורים, טרסות עם שלל פרחים ונחל המפכפך ביניהם, כאשר הכל משקיף על ים סוף והרי אדום.

אז אם אתם מחפשים מה לעשות באילת – בהחלט מומלץ לכלול את המקום הזה ברשימת האטרקציות של החופשה.

 

הצמחייה בגן

את אוסף הצמחים הנדיר שקיים כאן, ליקטו מזרעים שהונבטו ממגוון מקומות בעולם. בשל התפיסה האורגנית, מצע הקרקע המדברי חוזק בקומפוסט עשיר, בעוד שבניית הטרסות עצמה בוצעה בטכניקה מסורתית בה מניחים בעבודה מושקעת של שנים לבנה על לבנה, עד ליצירת משטחי גידול מאוזנים. הטרסות הן אלה שמונעות ממליחות הקרקע בשל מי הים האדום לחבל בצמחייה וכך היא יכולה לפרוח ולשגשג גם בתנאים המדבריים הקשים ביותר.

הגן הבוטני הוא תצוגת תכלית מרשימה של צמחיה טרופית, עצי פרי, צמחי תבלין, פרחים וצמחים ייחודיים ועצים מגוונים עם המון צל. כל אלה יוצרים סביבה מנותקת במראה ובתחושה מהמקום המדברי שבו היא שוכנת ומעניקים למבלים אתנחתא שלווה ומלאה נחת לבלות בה את היום.

 

מה יש בגן?

יער הגשם

זהו החלק הכי כיף בביקור בגן הבוטני ולא כדאי לכם להפסיד אותו. יער הגשם הוא אזור בגן בסגנון אקזוטי מרהיב, שבו נוצרו במיוחד תנאי אקלים המאפשר גידולים טרופיים עשירים. בכל מספר דקות הצמחים יקבלו מתז של מים ואם תעמדו לידם תוכלו להירטב ולהתרענן גם כן.

 

משתלת הגן

על יד הגן תוכלו למצוא משתלה מקסימה. במשתלה ישנם גידולים אורגניים, בעיקר צמחים שגדלים באזור מדברי וצמחים נוספים מרחבי העולם. כל מה שתצטרכו עבור הגינה המושלמת בבית, נמצא במשתלת הגן. כאן יחכו לכם מבחר עצום של עצים, שיחים, צמחים, פרחים, תבלינים וכמובן אביזרים לעבודה, אביזרי נוי ועוד. לכל אלו מתלווה ייעוץ מקצועי ואישי על ידי מומחים בתחום.

 

ועוד כמה דברים שקיימים כאן

מלבד האזורים המדהימים והצמחייה שתוכלו לסייר לאורכם בגן הבוטני, תוכלו למצוא גם פינות חמד, בית קפה, גלידות, שירותים מסודרים וכמובן חניה מסודרת.

 

מה עושים בגן הבוטני של אילת?

בגן הבוטני של אילת תוכלו להיפגש עם סביבה מטופחת ומשגשגת כמעין ג'ונגל פנימי קסום שהעין לא שבעה ממנו. בשל הניתוק היחסי ממרכז העיר, אפשר לתפוס כאן גם שורה של נופים מדהימים ולבצע סיורים מודרכים. אמנם תוכלו לסייר בחווה לגמרי בעצמכם, אך אם אתם משפחה, קבוצה או גוף עסקי, ניתן לתאם סיור עם מדריך צמוד שיעשיר אותו בהרבה סיפורים ועניין חדש. בגן תוכלו לערוך גם אירועים פרטיים.

 

אז מה חשוב לדעת לפני שמגיעים?

כשמגיעים למקום חדש, במיוחד כשנמצאים בחופשה, חשוב להיערך לכל הפרטים הקטנים. ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב שתדעו וכך גם אתם תוכלו לשלב את הגן הבוטני באילת בחופשה הבאה שלכם:
מחירי כניסה
* עלות הכרטיס למבוגר, החל מגיל 14 – 30 ש"ח
* עלות הכרטיס לילד בגילאים 3-14 – 24 ש"ח.
* בעלי תעודת אזרח ותיק, סטודנט או חייל – 24 ש"ח (בהצגת כרטיס בתוקף).
* הגן שם דגש על נושא הנגישות ולכן אנשים בכיסא גלגלים פטורים מתשלום. לטיול במסלול מונגש יש לבקש פרטים בקבלה.
שעות פתיחה
בימים ראשון עד חמישי, 08:30 – 17:00.
בימי שישי וערבי חג 08:30 – 15:00.
בימי שבת וחגים, 09:30 – 15:00.
דרכי הגעה
ניתן להגיע אל הגן בתחבורה ציבורית ותחבורה פרטית. אם תרצו להגיע עם רכב, כתבו בוויז או בגוגל מפות "הגן הבוטני של אילת".

 

המלצות נוספות למבקרים

  • הגן מתאים לכל המשפחה, אך בשל ההליכה בין הטרסות הצרות היא פחות תתאים למשפחות עם עגלות ולילדים מאוד קטנים.
  • שעות הביקור המומלצות ביותר הן בשולי היום, כלומר בשעות הבוקר המוקדמות או בשעתיים שלפני הסגירה, בהן החום האילתי הכבד פחות מורגש.
  • לגן הבוטני אין תחבורה ציבורית סמוכה ולכן יש לקחת בחשבון את הצורך ברכב או מונית.
  • בשטחי הגן הבוטני אסור לאכול ולא ניתן להכניס אוכל וחטיפים. מומלץ להיערך לכך מראש ולאכול לפני הכניסה או אחריה.

 

חוויה אילתית קסומה ויוצאת דופן

אין ספק שבעיר המלונות והפנאי, מקום כמו הגן הבוטני הוא אכן הפתעה מתוקה, והוא בהחלט בין המקומות היפים באילת. אם אתם מחפשים לראות משהו שונה, אוהבים מאוד לטייל בטבע ורוצים להתנתק מעט מההמולה האילתית המרכזית – שעתיים ואפילו שלוש של ביקור בגן הבוטני ישדרגו את החופשה שלכם ויעניקו לה הרבה עניין וערך מוסף.

 

 

 

הגן הבוטני

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אטרקציות מובילות להזמנה מיידית

"הקרייזי דיל" ספורט ימי באילת

שיט לריף הדולפינים בסירת הקומנדו X החדשה, קרייזי שארק ואבוב שכיבה – שלוש אטרקציות חסרות מעצורים לאמיצים בלבד!, לחוות את אילת באקסטרים כמו שמעולם לא חוויתם – אז קדימה, למה אתם מחכים?

טיול לפטרה מאילת

טיול יומי מרהיב לפטרה שבירדן אשר נבחרה לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. חוויה מומלצת לכל המשפחה, בטיול תערכו היכרות עם תרבות הנבטים, רכיבה על סוסים, טיול במקדש קבורה, בקניון עוצר נשימה ועוד.

בננה באילת

בננה באילת – אטרקציה ותיקה וכיפית הכולל נסיעה מאתגרת על הים של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות, למשפחות ומומלץ בחום לאוהבי ספורט ימי ואקסטרים

קרייזי שארק אילת

קרייזי שארק באילת חוויה כיפית ורטובה במיוחד! נסיעה מהירה על ספה בים המושלם של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות ולמשפחות, מומלץ לאוהבי ספורט ימי – אדרנלין גבוה והנאה מובטחת.

 

מקומות יפים באילת

ללא פילטר: מקומות יפים באילת

אלמוגים, טבע מדברי, חופי ים קסומים והרבה עצי דקל – העיר אילת מציעה לנו אין ספור פינות מיוחדות ונופים שגורמים לכל אחד ואחת לרצות לשלוף את הטלפון הנייד ולהצטלם. אז באיזו נקודה בעיר נצלם את הסלפי המושלם? או את התמונה הזוגית הכי רומנטית? הכנו רשימה של המקומות הכי יפים באילת – כאלה שלא כולם מכירים.

לקריאה »
פארק מים

פארק המים “יו ספלאש” באילת

באילת יש הכל: ים צלול עם שונית אלמוגים מטריפה, בתי מלונות מפנקים, קניון עם מותגים שווים וכמובן אטרקציות באילת שהופכות את הנופש בעיר לחוויה בלתי נשכחת. אבל דבר אחד היה חסר באילת עד לאחרונה: פארק מים. אז אנחנו שמחים לבשר שממש לאחרונה נפתח בעיר הכי דרומית בארץ פארק מים חדש – "יו ספלאש"! אז מה

לקריאה »
חיי הלילה באילת

חיי לילה באילת: רשימת המועדונים והפאבים הכי שווים בעיר!

אילת העיר הדרומית, מרוחקת אך כל כך נגישה. אטרקטיבית, תוססת ואנרגטית בכל תקופה. משופעת באטרקציות, שופינג (עם מינוס 17% על המע"מ), טעם, מלונות ואיך לא – גם מסיבות! אז לאן יוצאים באילת ואילו מקומות בחיי הלילה של העיר אסור לפספס? מסיבות באילת: חוגגים עד אור הבוקר! חופשות בטן-גב נקשרות ובצדק לחוש בליינות מפותח. שיזוף בבוקר

לקריאה »
נגישות
Wishlist 0
Continue Shopping
הזמן עכשיו
בוואטסאפ
לחצו להזמנת כרטיסים לאטרקציה - הגן הבוטני אילת: חוויה שלא כדאי לפספס ישירות מאיתנו