Currently set to Index
Currently set to Follow

לפרטים והזמנות
054-558-5378

שמורת חוף האלמוגים

חגיגה מרהיבה של טבע, צבעוניות ויופי מחכה לכם בשמורת חוף האלמוגים – שמורת הטבע הימית הצפונית בעולם, היחידה מסוגה בישראל ואתר צלילה פופולרי בקנה מידה בינלאומי! זה הזמן לגלות את העושר והמסתורין של מעמקי הים האדום, ליהנות מחוף אילתי נעים וייחודי ולבלות יום של פינוק והנאה משפחתית באחת האטרקציות הטובות בעיר.

מה עושים בשמורת חוף האלמוגים?

שמורת חוף האלמוגים (סמוך למצפה התת ימי) נפרשת על פני קילומטר וקצת ומהווה גן עדן אקולוגי ויפהפה מתחת למים. להבדיל מחופים אחרים באילת, לא תמצאו כאן את אטרקציות המים הרגילות כמו בננות או אבובים והחוויה מוקדשת בעיקרה למפגש עם שונית האלמוגים, אם כי אפשר להיכנס לשמורה (בתשלום) גם כדי לבלות בחוף.

תצפיות על בעלי החיים שחיים בשונית – השמורה מכילה שני גשרים גדולים שעוברים מעל השונית ומאפשרים צפייה חופשית בעולם החי המרהיב של השמורה גם מבלי להירטב כלל. המים צלולים ושקופים לחלוטין כך שתוכלו להתרשם ממגוון יצורי ים השוחים למרגלותיכם.

בריכות שכשוך – לשמורת האלמוגים יש חוף קטן עם מים רדודים שמתאים במיוחד לילדים. החול רך ונעים להבדיל מהחספוס האופייני שלו בחופים אחרים ועליו סככות, כיסאות, מיטות שיזוף ושולחנות.

צלילות ושנורקלים – עיקר החוויה בחוף האלמוגים היא צלילה ושנרקול המאפשרים מבט מקרוב אל החיים בשונית. לחוף יש חנות מקצועית להשכרת שנורקלים וציוד צלילה, שיעורי צלילה (יש להירשם מראש) ואפשר להסתפק גם בעומק של כמה מטרים כדי להתרשם מהמראה המרהיב. גשרי התצפית מאפשרים לצוללים לצאת ולהיכנס מהמים בנוחות.

שירותי חוף מוסדרים – למרות שזהו לא חוף מוכרז עם שירותי הצלה, הוא מציע את כל התנאים ליום של טבילה נעימה ובטן-גב על החוף: סככות גדולות, אופציה להשכרת כיסאות, מיטות שיזוף ושולחנות, שירותים ומלתחות, חנות מזכרות, מזנון עם אוכל, משקאות וחטיפים וגם נגישות מלאה לנכים. בחוף פזורים גם שלטי הסבר על השמורה והחיות בה.

אילו בעלי חיים נמצאים בשמורה?

מאות מינים של דגים, חסרי חוליות, שושנות ים, כוכבי ים, תמנונים ועוד שלל יצורי ים מתגוררים בשמורה. רבים מהם הם מינים אנדמיים, כלומר שאינם גדלים באופן טבעי באף מקום אחר בעולם כמו דג הטווסון האילתי הססגוני, יולית ים סופית בעלת פס הראש הדומיננטי וצבעון פרידמן שמצבעו הסגול הבוהק אי אפשר להתעלם.

מינים אחרים נחשבים לייחודיים לשמורה עצמה כמו כריש שחור סנפירים, חלילון, טריגון נקוד, פזית ים סוף או זהרון מקרין.

ניתן לפגוש כאן גם כמה בעלי חיים נדירים במיוחד וביניהם מינים מסוימים של צבי ים ואורחים לרגע כמו כריש הלווייתן (בעיקר בחודשי האביב) ותחש המשכן (יונק נדיר ביותר שמקורב גנטית לפיל).

תושבי קבע נוספים בשמורה הם קיפודי ים, מדוזות, דיונונים, לובסטרים, חשופיות, נזרית ארוכת קוצים, דושיניים ("אבו נפחא"), סרטנים ולטאות מים (לטאנונים).

מה חשוב לדעת לפני שמגיעים לבקר?

כללי השמורה: בשל חשיבותה האקולוגית של השונית ורמת הסיכון בה היא נמצאת עקב שינויי האקלים וזיהום המים, יש לשמור על כללי המקום בדגש על הימנעות מפיזור פסולת, מגע באלמוגים או התקדמות בנתיבים שאינם מסומנים בתוך המים.

גיל המינימום לצלילה/ שנורקלים: מגיל 8 בלבד ובליווי מבוגר.

שעות הפתיחה: בשעון קיץ – ימים א'-ה' בשעות 09:00-18:00. בשישי וערבי חג 09:00-17:00. בשעון חורף – ימים א'-ה' בשעות 09:00-17:00. בשישי וערבי חג 09:00-16:00. בערבי חג ומועד בראש השנה, כיפור ופסח השמורה נסגרת בשעה 13:00. בשבת סגור.

איך מגיעים: בוויז – חוף אלמוג (קיימת חניה סמוכה בתשלום או חניית עפר בחינם שאיננה מוסדרת). באוטובוס – קו 30 או קו 15 של אגד החולפים בתחנה המרכזית, בקניון מול הים ולאורך שדרת המלונות. יש לרדת בתחנת המצפה התת ימי ולהמשיך 4-5 דקות הליכה משם עד לכניסה לחוף.

הזמנת מקום: בשל העובדה שזהו חוף המוגדר כשמורת טבע, יש להזמין מקום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

השונית המרהיבה מחכה גם לכם!

שמורת חוף האלמוגים מזמנת מפגש פלאי עם המרחב הקסום שמתחת למים – הכי קרוב לבית. אין צורך לטוס בשבילה ליעדים מרוחקים או לקבל שני כוכבי צלילה כדי להשתתף בחוויה. הבילוי באתר ובחוף השמורה מתאים לילדים ולמבוגרים כאחד ומאפשר חשיפה מצוינת לכל אוצרות הים הטבעיים. אז אם אתם מתכננים נסיעה בקרוב, ולא יודעים מה אפשר לעשות באילת, ובעיקר מחפשים אטרקציה מעניינת, טבעית, נעימה ויוצאת דופן – אל תפספסו הזדמנות לבקר בשמורה ולחוות את כל נפלאותיה.

אלמוגים

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אטרקציות מובילות להזמנה מיידית

"הקרייזי דיל" ספורט ימי באילת

שיט לריף הדולפינים בסירת הקומנדו X החדשה, קרייזי שארק ואבוב שכיבה – שלוש אטרקציות חסרות מעצורים לאמיצים בלבד!, לחוות את אילת באקסטרים כמו שמעולם לא חוויתם – אז קדימה, למה אתם מחכים?

טיול לפטרה מאילת

טיול יומי מרהיב לפטרה שבירדן אשר נבחרה לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. חוויה מומלצת לכל המשפחה, בטיול תערכו היכרות עם תרבות הנבטים, רכיבה על סוסים, טיול במקדש קבורה, בקניון עוצר נשימה ועוד.

בננה באילת

בננה באילת – אטרקציה ותיקה וכיפית הכולל נסיעה מאתגרת על הים של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות, למשפחות ומומלץ בחום לאוהבי ספורט ימי ואקסטרים

קרייזי שארק אילת

קרייזי שארק באילת חוויה כיפית ורטובה במיוחד! נסיעה מהירה על ספה בים המושלם של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות ולמשפחות, מומלץ לאוהבי ספורט ימי – אדרנלין גבוה והנאה מובטחת.

 

תצפית על אילת מהים

חוק האיים הירוקים

חוק "האיים הירוקים" מה זה? חוק ״האיים הירוקים״ הוא חוק שאושר על ידי קבינט הקורונה ב-18 בנובמבר. לפי החוק, העיר אילת ואזור עין בוקק-חמי זוהר (ים המלח) הוכרזו כאזורי תיירות מיוחדים (״איים ירוקים״), זאת בניגוד לשאר אזורי התיירות ברחבי הארץ. במסגרת החוק, מתאפשרת כניסה של תיירים לאזור אילת וים המלח בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית

לקריאה »
פארק מים

פארק המים “יו ספלאש” באילת

באילת יש הכל: ים צלול עם שונית אלמוגים מטריפה, בתי מלונות מפנקים, קניון עם מותגים שווים וכמובן אטרקציות באילת שהופכות את הנופש בעיר לחוויה בלתי נשכחת. אבל דבר אחד היה חסר באילת עד לאחרונה: פארק מים. אז אנחנו שמחים לבשר שממש לאחרונה נפתח בעיר הכי דרומית בארץ פארק מים חדש – "יו ספלאש"! אז מה

לקריאה »
פעילות אתגרית אטלנטיס

פעילות אתגרית באילת

פעילות אתגרית | פעילות אתגרית באילת | פעילות אתגרית לכל המשפחה אטלנטיס פעילות אתגרית באילת בשונה מהעיר האבודה אטלנטיס המיתולוגית, את אטלנטיס של אטרקציות באילת תמצאו בקלי קלות בטיילת שלמה המלך באילת. האטלנטיס של אורן היא גם מיתולוגית באופן מסוים היות עסק ותיק ומנוסה המוכר היטב בכל רחבי העיר ומעבר לה. העסק, מוערך ואהוב על

לקריאה »
נגישות
Wishlist 0
Continue Shopping
הזמן עכשיו
בוואטסאפ
לחצו להזמנת כרטיסים לאטרקציה - שמורת חוף האלמוגים ישירות מאיתנו