Currently set to Index
Currently set to Follow

לפרטים והזמנות
054-558-5378

חוק האיים הירוקים

חוק "האיים הירוקים" מה זה?

חוק ״האיים הירוקים״ הוא חוק שאושר על ידי קבינט הקורונה ב-18 בנובמבר. לפי החוק, העיר אילת ואזור עין בוקק-חמי זוהר (ים המלח) הוכרזו כאזורי תיירות מיוחדים (״איים ירוקים״), זאת בניגוד לשאר אזורי התיירות ברחבי הארץ. במסגרת החוק, מתאפשרת כניסה של תיירים לאזור אילת וים המלח בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הכניסה ל״איים הירוקים״.

החוק עבר במתכונת פיילוט למשך 30 יום וזכה להצלחה גדולה – התפוסה בבתי המלון גדלה מאוד ולפחות מאה אלף אנשים ביקרו במלונות באילת ובים המלח.
חוק ״האיים הירוקים״ אפשר לישראלים ליהנות מנופש במקום סטרילי ללא חשש מהידבקות בנגיף הקורונה, ובמקביל סייע לעסקי התיירות באילת וים המלח לפרוח.

לצערנו, בשל העלייה ברמת התחלואה הארצית, הוחלט להטיל סגר שלישי על המדינה. הסגר, שנכנס לתוקפו ב-8 בינואר, הקפיא את חוק ״האיים הירוקים״ וכרגע לא ניתן לנפוש בבתי המלון באילת או בים המלח לפחות עד היציאה מהסגר.

מטרת המתווה

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ענף התיירות ספג מכה קשה. המגבלות השונות שהטילה הממשלה הובילו לכך שבתי המלון נאלצו לסגור את שעריהם בפני התיירים וחוו הפסדים כספים כבדים. כדי לשקם את ענף התיירות באזורי אילת וים המלח, הוחלט להקים את מתווה ״האיים הירוקים״ ולאפשר לישראלים לנפוש ולהחיות מחדש את 

אז מה צריך לעשות כדי להיכנס לאילת תחת הנחיית האיים הירוקים?

  • יש לבצע בדיקת PCR (בדיקת קורונה רגילה שאינה מהירה) עד 72 שעות לפני ההגעה לאילת.
  •  הבדיקות מתבצעות על ידי קופות החולים. ניתן לפנות לקופת החולים בה אתם חברים. הקופה אינה מתחייבת על מועד מתן התשובה.
  • במידה והבדיקה יצאה שלילית תוכלו להיכנס לאילת.
  • יש להציג את תוצאות הבדיקה בעמדות הכניסה לאילת בפני שוטרים ופקחים שיבחנו את תוצאות הבדיקה.
  • יש להציג את תוצאות הבדיקה גם בזמן הצ׳ק אין בבית המלון. חל איסור על בתי המלון להכניס אורחים ללא בדיקת קורונה שלילית.

נכון להיום (25 בינואר), תיירים אינם יכולים להיכנס לאילת בזמן הסגר השלישי.

ההשלכות

חוק ״האיים הירוקים״ נחל הצלחה רבה. בתי המלון התמלאו, ולפי נתוני התאחדות המלונות בשבוע הראשון לכניסת החוק לתוקפו, הייתה תפוסה של 20 עד 30 אחוז בבתי המלון באמצע שבוע ותפוסה של 40 עד 50 אחוז בסוף השבוע. בשבוע השני של הפיילוט, התפוסה המשיכה לעלות – באמצע השבוע התפוסה בבתי המלון עמדה על 40 עד 50 אחוז ובסוף השבוע היא הגיעה ל-70 אחוז.

יחד עם זאת, בשל רמת התחלואה שעלתה, אילת עברה מ״עיר ירוקה״ ל״עיר צהובה״. בנוסף לכך, בזמן הסגר השלישי, שנכנס לתוקפו מה-8 בינואר, אין אפשרות לתיירים להיכנס אילת.

אז לא נוכל להגיע לאילת?

אחד התנאים לפתיחת ״האיים הירוקים״ שהוא שהאזור יוגדר כ״ירוק״, כלומר שהתחלואה בו היא נמוכה. נכון להיום (25 בינואר), אילת מוגדרת כעיר צהובה. עדיין לא ברור האם לאחר הסגר השלישי ניתן יהיה להיכנס לאילת או שיש להמתין לכך שתחזור להיות ״ירוקה״. צריך לעקוב אחר המצב וההחלטות של הממשלה.

מה לגבי מי שהיה חולה?

מי שחלה בקורונה אינו צריך לעבור בדיקה כדי להיכנס לאילת. כל שעליו לעשות הוא להציג אישור החלמה בעמדות הבדיקה בכניסה לעיר וכן בבית המלון.

תצפית על אילת מהים

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אטרקציות מובילות להזמנה מיידית

"הקרייזי דיל" ספורט ימי באילת

שיט לריף הדולפינים בסירת הקומנדו X החדשה, קרייזי שארק ואבוב שכיבה – שלוש אטרקציות חסרות מעצורים לאמיצים בלבד!, לחוות את אילת באקסטרים כמו שמעולם לא חוויתם – אז קדימה, למה אתם מחכים?

טיול לפטרה מאילת

טיול יומי מרהיב לפטרה שבירדן אשר נבחרה לאחד משבעת פלאי תבל החדשים. חוויה מומלצת לכל המשפחה, בטיול תערכו היכרות עם תרבות הנבטים, רכיבה על סוסים, טיול במקדש קבורה, בקניון עוצר נשימה ועוד.

בננה באילת

בננה באילת – אטרקציה ותיקה וכיפית הכולל נסיעה מאתגרת על הים של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות, למשפחות ומומלץ בחום לאוהבי ספורט ימי ואקסטרים

קרייזי שארק אילת

קרייזי שארק באילת חוויה כיפית ורטובה במיוחד! נסיעה מהירה על ספה בים המושלם של אילת. מתאים לנוער, לקבוצות ולמשפחות, מומלץ לאוהבי ספורט ימי – אדרנלין גבוה והנאה מובטחת.

 

פארק מים

פארק המים “יו ספלאש” באילת

באילת יש הכל: ים צלול עם שונית אלמוגים מטריפה, בתי מלונות מפנקים, קניון עם מותגים שווים וכמובן אטרקציות באילת שהופכות את הנופש בעיר לחוויה בלתי נשכחת. אבל דבר אחד היה חסר באילת עד לאחרונה: פארק מים. אז אנחנו שמחים לבשר שממש לאחרונה נפתח בעיר הכי דרומית בארץ פארק מים חדש – "יו ספלאש"! אז מה

לקריאה »
חיי הלילה באילת

חיי לילה באילת: רשימת המועדונים והפאבים הכי שווים בעיר!

אילת העיר הדרומית, מרוחקת אך כל כך נגישה. אטרקטיבית, תוססת ואנרגטית בכל תקופה. משופעת באטרקציות, שופינג (עם מינוס 17% על המע"מ), טעם, מלונות ואיך לא – גם מסיבות! אז לאן יוצאים באילת ואילו מקומות בחיי הלילה של העיר אסור לפספס? מסיבות באילת: חוגגים עד אור הבוקר! חופשות בטן-גב נקשרות ובצדק לחוש בליינות מפותח. שיזוף בבוקר

לקריאה »
העיר אילת

מה לעשות באילת?

אין ספק שאילת היא היעד האידיאלי לחופשה מושלמת – מזג אוויר חם כל השנה, ים צלול, בתי מלון מפנקים, שופינג ללא מע"מ והכי חשוב – אטרקציות מהנות. אז אם אתם מתכננים חופשה באילת, עם בת הזוג, החברים או המשפחה והילדים, ומתלבטים מה לעשות בעיר הכי דרומית בארץ, לפניכם אטרקציות באילת שאסור לפספס. לגזור ולשמור. אז

לקריאה »
נגישות
Wishlist 0
Continue Shopping
הזמן עכשיו
בוואטסאפ
לחצו להזמנת כרטיסים לאטרקציה - חוק האיים הירוקים ישירות מאיתנו